← Înapoi la studii
Profilarea cititorilor Scena9, Școala9 și Mindcraft Stories (septembrie 2020)

În luna septembrie a anului 2020, IZI data a demarat un proiect de cercetare la inițiativa BRD pentru publicațiile Scena9, Școala9 și Mindcraft Stories. Prin acest studiu, echipa IZI data și-a propus să producă o ”radiografie” a cititorilor acestor publicații, înțelegându-i mai bine pe aceștia și categoriile din care fac parte.
Studiul a evaluat un eșantion național reprezentativ pentru publicul online de aproximativ 2130 de respondenți iar datele au fost colectate în perioada 31 august – 7 septembrie prin modalitatea SAQ (self-administered mobile questionnaire).
Conform cercetării 6 din 10 români apreciază cele trei platforme – Scena9, Școala9 și Mindcraft Stories. Datele au relevat faptul că majoritatea cititorilor acestor publicații sunt persoane interesate de cultură generală, lectură și evenimente culturale. Câteva dintre ideile de bază sunt:
- Cititorii Scena9 sunt cei mai pasionați, aceștia citind 5 zile din 7.
- Cititorii Mindcraft Stories sunt pasionați de noutate și știri, documentându-se online 6 zile din 7.
- Evenimentele culturale sunt de o relevanță crescută pentru cititorii Scena9, participând de 2 ori pe lună la astfel de evenimente.
- Cei mai fideli cititori ai Scena9 sunt părinți, cu studii superioare și vârste cuprinse între 35-44 ani.
- Studiul a demonstrat faptul că deși vârsta medie a cititorilor este între 35-44 ani, publicațiile comunică bine cu Generația Z, 4 din 10 cititori având vârste sub 25 de ani.
Prin examinarea aprofundată a ecosistemului cititorilor celor trei publicații, cercetarea a ajutat la punerea bazelor unui demers jurnalistic mai profund și mai autentic. Studiul a oferit o voce cititorilor, mesajul fiind un manifest al conștiinciozității acestora și al nevoilor lor de a citi teme profunde și de actualitate despre lumea în care trăim.
Mai multe informații despre studiu poți solicita la silvia@izidata.ro
