Studiu BISM: Cum își aleg tinerii facultatea (iulie, 2024)

Studiu BISM: Cum își aleg tinerii facultatea (iulie, 2024)

Distribuie studiul

Tinerii consideră că cel mai important aspect pe care și-l doresc de la o facultate, pe durata studenției, este legat de viața cotidiană, în special conexiunile cu oamenii.

🔝 Ce vor tinerii să obțină de la o facultate?

  • Potrivit studiului BISM, tinerii consideră că cel mai important aspect pe care și-l doresc de la o facultate, pe durata studenției, este legat de viața cotidiană, în special conexiunile cu oamenii (57%).
  • Acest aspect este urmat de dorințele legate de viața profesională, cum ar fi aplicabilitatea noțiunilor (43%), cunoștințele actuale și relevante (38%), șansele mai mari de angajare (35%), specializarea (informație mai puțină, concentrată pe domeniul de interes, 32%).
  • La polul opus, tinerii nu considera la fel de importanta diploma acreditata, care cumuleaza doar 23% dintre mentiuni. Deasemenea, importanta statutului social pe care o facultate îl poate aduce este scăzută, doar 13% menționează statutul printre lucrurile pe care le vor de la facultate.
  • Posibilitatea dobândirii unei experiențe practice prin participarea la internshipuri în timpul facultății este principalul criteriu pentru trei sferturi dintre liceeni când aleg o facultate.
  • Acesta este urmat de oferirea unor șanse reale la angajare (62%), materii și curriculum de interes (55%), profesori care activează în domeniile predate (42%) și comunitatea studenților (40%).
  • Printre criteriile mai puțin menționate se află universitatea de stat (8%) și cursurile desfășurate online (3%).
”Informația teoretică se află la tot pasul pe internet, iar tinerii știu acest lucru, astfel că facultățile au nevoie să se reinventeze. Nevoile actuale ale tinerilor de la o facultate migrează de la nevoia de învățare a teoriei către zona experienței practice și interacțiunii offline. Tinerii vor să cunoască oameni în offline care să le deschidă oportunități profesionale și relații autentice precum și experiențe practice de învățare”Silvia Luican, sociolog IZI Data

Ce domenii caută tinerii?

În topul domeniilor pe care elevii participanți la studiu doresc să le urmeze la facultate se numără:

  • Administrarea afacerilor/ Business (47%)
  • Marketing/ Marketing digital (39%)
  • Economie/ Finanțe/ Contabilitate (25%)
  • Cibernetică, statistică, informatică (23%)
  • sociologia (13%)
  • litere (7%)

Cum văd tinerii cariera după facultate?

În ceea ce privește așteptările pe care tinerii le au de la viitoarea lor carieră, pe primul loc se remarcă un job bine plătit (58%), echilibru între viața profesională și cea personală (51%), să-și poată aduce contribuția în această carieră (49%), stabilitatea domeniului (49%), împlinirea personală pe care să o aducă domeniul respectiv (49%). De asemenea, tinerii se așteaptă ca viitoarea lor carieră să fie dintr-un domeniu popular (10%).

„Într-o piață a muncii tot mai dinamică și competitivă, studenții își doresc nu doar o educație solidă, ci și abilități practice și perspective de angajare bune. La BISM, venim în întâmpinarea elevilor și absolvenților cu patru programe de facultate care să răspundă direct atât nevoilor lor de formare, cât și evoluției domeniilor economice. De exemplu, oferim singurul program de facultate de Business Management și Digital Marketing din România, o specializare tot mai căutată de către companii. Admiterea este fără examen, pe model britanic, iar studenții învață având la bază cel mai performant model educațional din Europa, cel din UK. În plus, cursurile sunt ținute de unii dintre cei mai buni experți din țară. În același timp, studenții au la dispoziție internship-uri și programe de formare practică pe bune, facilitate de către facultate, în toți cei 3 ani de studiu”, a declarat Radu Atanasiu, decan asociat BISM.

Studiu targetat, realizat de BISM împreună cu agenția de studii de piață IZI data, online în rândul tinerilor născuți între 2004-2008, elevi și absolvenți de liceu care doresc să urmeze o facultate, eșantion N = 260 elevi sau absolvenți. Perioada de colectare a datelor: 4-28 martie 2024.

BISM, prin parteneriatul său cu universitatea din Marea Britanie, Abertay University, oferă programe de facultate care beneficiază de curriculum, examene, metodologie și experiență academică internațională. Astfel, studenții BISM se bucură de aceleași standarde universitare și oportunități ca și colegii lor din Marea Britanie, alături de o experiență educațională îmbogățită de expertiza și abordarea inovatoare a BISM.

„Datorită parteneriatului dintre BISM și Abertay University, noua generație de studenți are ocazia să obțină o diplomă internațională, într-un mediu de învățare dinamic, care îi pregătește pentru integrarea rapidă pe piața muncii și le deschide ușile pentru parcursul profesional. Prin curriculum de la Abertay University livrat în România, studenții sunt expuși la mediul de business prin lectori activi în domeniul pe care-l predau. Totodată, BISM le facilitează internship-uri la companii, pentru a dobândi experiență pe diferite roluri și pentru a testa practic o carieră înainte să o aleagă. Studenții lucrează atât în echipe, cât și singuri la proiecte ce rezolvă nevoi reale. Astfel, tinerii care urmează cursurile din România se bucură de aceleași oportunități de dezvoltare academică și profesională ca și studenții care urmează cursurile în Marea Britanie. Alături de Abertay University, colectăm feedback despre experiența studenților, astfel încât aceasta să fie mai bună, de la an la an. În plus, studenții se bucură de cursuri extra de personal leadership și pe ariile lor de interes, cum ar fi personal branding sau cum să folosească AI. Toate acestea vor contribui la o pregătire cât mai bună pentru viitoarea carieră a tinerilor”Radu Atanasiu, decan asociat BISM

Programele de licență de la BISM realizate în parteneriat cu Abertay University propun un mix de experiență internațională și know-how local aducând împreună lectori cu o vastă experiență. Curricula este dezvoltată pentru a pregăti cât mai bine studenții pentru o carieră în 4 domenii importante din business, mai exact: Business Management, Digital Marketing & Business Management, Business Management & Events Management și Digital Marketing & Events Management.

Alte Studii