Studiu Xiaomi și IZI data: Românii devin anxioși atunci când rămân fără baterie la telefon

Studiu Xiaomi și IZI data: Românii devin anxioși atunci când rămân fără baterie la telefon

Distribuie studiul

  • 65% dintre românii de la orașe devin agitați atunci când telefonul este aproape descărcat, iar 9 din 10 români consideră că încărcarea rapidă este utilă și foarte utilă.
  • În perioada pandemiei, telefonul a reprezentat liantul cu cei dragi, dar și o sursă de informare și divertisment.   

București, ROMÂNIA, 20 octombrie 2021 – IZI data împreună cu Xiaomi au realizat un studiu referitor la anxietatea în privința bateriei descărcate în România, care arată că 65% dintre românii de la orașe devin agitați în momentul în care telefoanele li se descarcă. Studiul a fost realizat prin chestionare online, pe parcursul lunii septembrie, pe un eșantion de 1020 de respondenți, bărbați și femei, cu vârste cuprinse între 15-64 de ani, din rândul populației digitalizate urbane și are o marjă de eroare de +/- 2.9%.

Studiul IZI data realizat pentru Xiaomi a relevat faptul că viteza de încărcare este importantă, atât din punct de vedere rațional, cât și emoțional.

9 din 10 români din mediul urban își doresc ca telefonul să se încarce rapid, în timp ce 75% spun că este important ca smartphone-ul să li se încarce cât mai repede. Una dintre întrebările din chestionar i-a pus pe respondenți în situația de a își imagina că se află în oraș și mai au 3% baterie, cu imposibilitatea de a încărca telefonul în următoarele 3 ore. 65% au spus că ar deveni agitați, iritați sau chiar panicați în astfel de momente, un număr crescut de mențiuni pe această afirmație fiind în rândul Gen Z (75%) și a respondenților cu educație superioară (70%).

Telefonul mobil – liantul cu cei dragi în timpul pandemiei  

Studiul a cuprins și o întrebare referitoare la felul în care românii au utilizat telefoanele inteligente în perioada pandemiei. 44% dintre respondenți le-au folosit pentru a ține legătura cu cei dragi, 22% au menționat aplicațiile cu rol informativ și știrile, în timp ce activitățile de divertisment (filmele, serialele etc.) au ocupat poziția a treia, cu 13% dintre răspunsuri. Fiecare dintre participanții la studiu a putut alege un singur răspuns.

55% dintre românii din mediul urban petrec peste 4 ore pe zi pe telefonul mobil, iar 22% mai mult de 8 ore pe zi. Cele mai apreciate funcții ale smartphone-urilor sunt: rapiditatea (viteza de procesare a datelor) – 36%, camera performantă și bateria care să reziste mult – aflate la egalitate, cu câte 22%, respectiv spațiul de stocare – 15% dintre mențiuni. Studiul a mai relevat și faptul că o treime dintre români își schimbă telefonul cu unul mai performant o dată la 2-3 ani, iar 27% la fiecare 1-2 ani.

Descarcă graficele de mai sus 👆

Răbdarea noastră scade pentru că viteza crește? Sau e invers? Telefonul devine o extensie a creierului omului modern, așteptările cu privire la funcționalități cresc odată cu necesitatea de a avea un asistent personal mereu la îndemână, mereu disponibil și mereu încărcat. Interesant că telefonul are un rol functional, dar relația oamenilor cu acesta este emoțională. Facilitator al conexiunii cu cei dragi, telefonul trezește în principal emoții pozitive, dar și senzații negative de anxietate – atunci când bateria e pe sfârșite. Viteza a devenit o nevoie primară a experienței de utilizare a telefonului, nu mai este doar o funcționalitate opțională. Se cere viteză de procesare a datelor, viteza internetului și iată, observăm din sondajul curent, viteză de încărcare a bateriei”, declară Silvia Luican, sociolog și fondator IZI data.

Despre Xiaomi Corporation

Xiaomi Corporation a fost fondată în aprilie 2010 și listată pe tabloul principal al Bursei de valori din Hong Kong la 9 iulie 2018 (1810.HK). Xiaomi este o companie de internet, telefoane inteligente și hardware inteligent, conectate printr-o platformă IoT.

Xiaomi este una dintre cele mai mari companii producătoare de telefoane inteligente din lume. Cota de piață a smartphone-urilor livrate a dus compania pe locul al 2-lea la nivel global, în al doilea trimestru din 2021. Compania a creat și cea mai mare platformă AIoT (AI+IoT) pentru utilizatorii săi, cu  374.5 milioane de dispozitive inteligente conectate la această platformă (în afară de telefoane și laptopuri), până la 30 iunie 2021. Produsele Xiaomi sunt prezente în peste 100 de țări și regiuni din întreaga lume. În august 2021, compania s-a clasat pe locul 338 în topul Fortune Global 500, urcând 84 de poziții față de 2020. 

Pentru mai multe informații despre Xiaomi, vizitează: http://blog.mi.com/en/

Alte Studii