UPGRADE 100 – Viitorul monetizării informatiei – status și predicții pentru monetizarea informațiilor publice

UPGRADE 100 – Viitorul monetizării informatiei – status și predicții pentru monetizarea informațiilor publice

Distribuie studiul

În iunie 2019, în contextul conferinței UPGRADE100, IZI Data și-a propus să inoveze cercetarea de piață, cu tool-uri agile care oferă rezultate aplicabile în timp real. Silvia Luican, fondatorul IZI Data a facilitat un studiul hibrid, real-time, examinând dinamica discuțiilor, conținutul generat dar și opiniile participanților avizați. 

UPGRADE100 este una din cele mai ample și mai relevante inițiative de informație digitală și tech care a luat naștere în CEE și în Europa de Sud-Est. 

Un format nou de studiu se naște în cadrul conferinței, focus grupul cu experți și implicarea publicului. Cu excepția organizării sale în offline, live în sala de conferință, formatul se aseamănă mult cu o discuție pe ClubHouse. Aduce însă o funcționalitate pe care ClubHouse nu o oferă încă: măsurătoarea cantitativă a opiniei publicului. 

Cum s-a petrecut? Silvia Luican, fondatorul IZI Data, a facilitat alături de Claudiu Pândaru o conversație cu 6 experți din industria de informație și jurnalism. Conversația a fost parte dintr-un studiu hibrid care a combinat examinarea opiniilor experților cu măsurători cantitative: real-time survey în rândul publicului format din  jurnaliști, antreprenori, specialiști media, tech și marketing.

Ce s-a întâmplat concret? o conversație aplicată, cu specialiști de top + public specializat, care a generat în doar 90 de minute date calitative și cantitative pentru a pune bazele unor predicții despre cum va arăta viitorul erei digitale în România.  

În urma panelului de experți – la care au participat Andrei Bereanda (PRO TV), Alexandra Hash (Global Talent United), Constantine Kamaras (IAB Europe), Arina Ureche (BRAT), Mihai Trandafir (Universal McCann Bucharest) și Stefan Mako (Inclusiv) – am reușit să tragem câteva concluzii importante pentru viitorul erei digitale în România dintre care le reamintim pe următoarele:

  1. Accesul gratuit la o abundență de informație creează cu timpul noi nevoi ale beneficiarului final, nevoi în zona de selecție și calitate a informației primite.  
  2. Abonamentele (subscriptions) – sunt un model în creștere când vine vorba de monetizarea informației;
  3. Cititorii/consumatorii vor defini din ce în ce mai mult direcția în care se dezvoltă jurnalismul prin ideile lor și prin contribuția directă la producția de conținut. În urma acestui model, va fi posibilă crearea unui conținut premium mai calitativ în ceea ce privește jurnalismul de investigație și a content-ului în general
  4. Când vine vorba de televiziune, ne așteptăm la o convergență a televiziunii cu zona digitală, cu accent pe conținutul video și a strategiilor de multi-streaming. Așa cum sistemele de radio și muzică din mașină au făcut tranziția către digitalizare (pot fi conectate la diverse aplicații Apple sau Google), este de așteptat ca același lucru să se întâmple și cu televiziunea. 
  5. Influencerii ne-au arătat cum credibilitatea poate fi ușor dobândită în ochii consumatorului. Cu toate acestea, acest model este încă fragil. Ar trebui să existe un fel de upgrade pentru factorul de credibilitate pe termen lung, pentru a nu pune în pericol încrederea pe care consumatorii le-o oferă creatorilor de conținut/influencerilor. 
  6. Focusul modelelor de monetizare ar trebui să fie crearea de conținut dedicat nevoilor consumatorilor și nu a brandurilor. Consumatorii de conținut stau la baza ecosistemului – brandurile ar trebui integrate în acest mediu. 
  7. Prin interacțiunile cu platformele de conținut și zonele de interes urmărite, consumatorii devin și ei la rândul lor generatori de conținut. 

Alte Studii